Tijdschrift over Cultuur & Criminaliteit

Discussion

Lof der platheid

Over campusprotest en academische gemeenschap

Trefwoorden occupy universities, university as a ‘brand’, response to protest by university boards
Auteurs Willem Schinkel
DOI
Auteursinformatie

Willem Schinkel
Willem Schinkel is hoogleraar sociale theorie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. schinkel@essb.eur.nl
  • Samenvatting

      The response to the Occupy­EUR protest and an invitation to a survey on the university as a ‘brand’ are provocations. They flatten what a university actually is. The first provocation is that the Occupy­EUR protest was framed by the university board as an opinion by protesters versus the ‘academic community’, instead of a protest against the university’s ties with the fossil fuel industry, to precarious labour, to student debt, and to the lack of campus accessibility. The second provocation is the very portrayal of the university as a ‘brand’. As a brand the university is reduced to a marketing image, flat like a 2D-picture.

Om de rest van dit artikel te lezen moet u inloggen



Heeft u een registratiecode ontvangen maar nog geen toegang? Activeer dan hier uw code.

Weet u uw wachtwoord niet meer? Nieuw wachtwoord aanvragen.

Toegang tot dit losse artikel kopen

Voor een vast bedrag van € 17,50 (excl. btw) koopt u 24 uur online toegang tot dit artikel. Met deze 24 uur toegang kunt u een artikel online raadplegen en in PDF downloaden en printen.
Per mail ontvangt u een activatiecode waarmee u 24 uur toegang tot het artikel kunt activeren.

24 uur toegang € 17,50 (excl. btw)

Uw aankoop activeren

Heeft u een activatiecode, dan kun u uw product hier activeren.